طول عمر مفید لوزم خانگی

طول عمر مفید لوزم خانگی 

طول عمر لوازم خانگی یکی از مهم ترین ویژگی های آن است که در این مقاله در وبسایت اعتماد کالا قصد داریم که طول عمر لوازم خانگی گوناگونی را بررسی کنیم. با مطاله این مقاله میتوانیم تشخیص بدهیم که در صورت خراب شدن و یا مشکل پیش آمئن برای لوازم خانگی هزینه برای تعمیر آن بهتر است یا خرید یک محصول جدید. البته به این نکته دقت داشته باشید که برخی برند های تولید کننده لوازم خانگی با استفاده از قطعات بسیار مرغوب در هنگام ساخت و استفاده از موتور با کیفیت طول عمر محصولات خود را بیشتر میکنند. بنابراین میتوان گفت که ویژگی های زیادی باعث افزایش طول عمر لوازم خانگی میشود. به این نکته هم دقت داشته باشید که اگر طول لوازم خانگی شما رو به پایان باشد با مطالعه این مقاله میتوانید طول عمر آن ها را افزایش دهید. یکی از مهم ترین نکات درباره طول عمر لوازم خانگی این است که از آن محصول در خانواده پر جمعیت استفاده شود و یا خانواده کم جمعیت برای مثال اگر از یک ماشین لباسشویی به تنهایی استفاده شود مطمئنا آن ماشین لباسشویی طول عمر بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی خواهد داشت که یک خانواده پنج نفره از آن استفاده کرده اند ، و یا یخچال فریزر هایی که به هیچ وجه قسمت پشتی آن تمیز نشده است حتما طول عمر کمتری نسبت به یخچال فریزر هایی که به آن رسیدگی میشود خواهد داشت.


طول عمر مفید ماشین لباسشویی 

ماشین لباسشویی ها به طور کلی در دو مدل دو درب و تک درب تولید میوشند که در مدل دو درب ، درب های ماشین لباسشویی در بالا قرار میگیرد و عموما حجم بیشتری و قیمت مناسب تری نسبت به ماشین لباسشویی های تک درب دارند، اگر چه ماشین لباسشویی های درب از جلو جلوه ای شیک تر و ظاهری زیبا تر دارند و ممکن است حجم کمتری نسبت به ماشین لباسشویی های دو درب داشته باشند. اما به این نکته هم دقت داشته باشید که طول عمر در ماشین لباسشویی های دو درب بیشتر هستند. طول عمر ماشین های لباسشویی به طور معمول حدود 10 الی 13 سال است، اما اینکه ماشین لباسشویی شما بیشتر از این حدود میتواند کار کند یا نه بستگی به نوع استفاده و نوع رسیدگی شما به ماشین لباسشویی دارد که با رعایت تمامی نکات ایمنی میتوانید حدود 3 الی 5 سال به طول عمر ماشین لباسشویی خود بیفزایید.


طول عمر ماشین ظرفشویی 

در خرید بعضی از لوازم خانگی اینکه هرچقدر محصول مد نظر ما گران تر و یا جدید تر باشد دلیل بر این نمیشود که محصول از طول عمر بیشتری برخوردار باشد و یا در مواردی ممکن است باعث زودتر خراب شدن کالا بشود برای مثال ماشین ظرفشویی که دارای یک صفحه نمایش الکترونیکی باشد ممکن است زودتر نسبت به ماشین ظرفشویی هایی که از یک صفحه نمایش عادی برخوردار هستند خراب شوند. یکی از نکاتی که ممکن است باعث تعجب شما شود این است که استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی باعث افزایش طول عمر این محصول میشود. با استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی از خشک شدن ، پوسیدگی قطعاتی مانند واشر، شلنگ و سایر قطعات پلاستیکی جلوگیری میشود و همچنین از کپک زدن و سفیدک زدن درون ماشین ظرفشویی جلوگیری میشود. فقط دقت کنید که قبل از قرار دادن ظروف در ظرفشویی آن ها را از تکه های درشت غذا پاک کنید تا آشغال در پمپ و فیلتر گیر نکند و موجب خرابی نشود.



طول عمر یخچال و فریزر 

یخچال و فریزر از اصلی ترین لوازم خانگی است که در تمامی منازل وجود دارد و برای خرید آن باید هزینه زیادی پرداخت کنیم، پس بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه نگهداری مناسب و رسیدگی به یخچال و فریزر است که از خراب شدن آن جلوگیری کنیم. اگر یخچال شما از مدل های قدیمی می باشد، گرد و غبار روی سیم پیچ های سیاه رنگ که در قسمت پشتی یخچال قرار دارند را سالی یک یا دو بار تمیز کنید. اگر این کار با دست مشکل است می توانید از برس های سیم پیچ استفاده کنید و آن ها را تمیز کنید. در مدل های جدید یخچال و فریزر سیم  پیچ های کندانسور در قسمت پایینی یخچال تعبیه شده اند که میتوانید آن ها را با جاروبرقی تمیز کنید. طول عمر مفید یخچال و فریزر حدود 10 الی 13 سال است که با رعایت نکات ایمنی آن میتوانیم طول عمر این محصول را بیشتر کنیم. به هیچ عنوان یخچال را در مجاورت و نزدیکی وسایل گرمایشی مانند آبگرمکن و اجاق گاز قرار ندهید. چرا که باعث هدر رفتن انرژی و تمام شدن گاز دستگاه خواهند شد. همچنین از هر طرف حدود فاصله 20 سانتی متری را رعایت کنید تا هوا از هر طرف در پیرامون موتور گردش یابد و از گرم شدن آن جلوگیری کند.


طول عمر اجاق گاز

اجاق گاز ها نسبت به دیگر لوازم خانگی از طول عمر بیشتری برخوردار هستند اما اجاق گاز های کهنه ممکن است خطرناک باشند پس بهتر است در صورت قدیمی شدن اجاق گاز به تعویض آن اقدام کنیم. برای افزایش طول عمر اجاق گاز باید به صورت روزانه مراقبت های لازم را انجام دهیم تا طول عمر این محصول را افزایش دهیم. اجاق گاز ها به طور معمول حدود 15 الی 18 سال طول عمر دارند اما با رعایت نکات ایمنی میتوانیم طول عمر این محصول را حدود 5 سال بیشتر کنیم. به عنوان مثال هر بار بعد استفاده از اجاق گاز آن را با مواد شوینده تمیز کنید تا چربی و تکه های غذا روی سر شعله ها باقی نماند. اما طول عمر در اجاق گاز های معمولی ممکن است 2 الی 5 سال نسبت به اجاق گاز های الکترونیکی بیشتر باشد. دقت داشته باشید که در صورت سر ریز شدن شیر و هر مواد غذای دیگر بلافاصله بعد از سرد شدن آن را تمیز کنید. چرا که هر چه زود تر این کار را انجام دهید راحت تر تمیز می شود. در صورتی که به هر دلیلی شیشه فر شما ترک و مو برداشت تا زمانی که آن را تعویض نکرده اید از آن استفاده نکنید. برای آن که شعله ها حداکثر قدرت و حرارت خود را داشته باشند باید در هنگام نصب، فاصله اجاق از هود حداقل 65 سانتی متر باشد.


سخن پایانی 

با مطالعه این مقاله در وبسایت اعتماد کالا نکاتی را که باعث افزایش طول عمر لوازم خانگی میشوند را شناختم، که با رعایت این نکات نه تنها باعث حفظ طول عمر مفید لوازم خانگی میشود بلکه در مواردی ممکن است باعث افزایش طول عمر لوازم خانگی ما شود. امروزه که خرید لوازم خانگی ممکن است هزینه زیادی برای مردم داشته باشد بهترین راه برای جلوگیری از خرید لوازم خانگی نگهداری درست و رسیدگی به آن هاست. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که با خرید لوازم خانگی با کیفیت میتوانیم از آن ها سال ها استفاده کنیم. پس بهتر است که در هنگام خرید لوازم خانگی به قیمت پایین این محصولات دقت نکنیم زیرا که ممکن است پس از گذشت مدتی مصرف کننده را مجبور به پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر محصولات منزل خود کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما
user