تفاوت کمپرسور اینورتر با معمولی

تفاوت کمپرسور اینورتر و معمولی

 

کمپرسورها دو اصل مهم در یخچال فریزر ها هستند که هر کدام در نسل های متفاوتی از یخچال فریزر ها مورد استفاده قرار می گیرند

کمپرسور ها  به دو دسته :1کمپرسور های معمولی 2 کمپرسور های اینورتر دار  تقسیم می شوند .

اعتمادکالا قصد دارد تفاوت ها و مزایای کمپرسور اینورتر و معمولی را برای شما بازگو کند.

اجزای کمپرسور : پیستون- سوپاپ –میلنگ – موتور- سیلندر- لوله ها. کمپرسور یخچال مجموعه ای مکانیکی است.میلنگ توسط موتور آسنکرون داخل محفظه کمپرسور یخچال قرار دارد با چرخش خود سبب میشود پیستون مانند یک تلمبه عمل کند و با باز وبسته شدن سوپاپ ها گازموجود در لوله ها و سیلندر به گردش در آید گاز مرتبا از لوله ی برگشت مکیده شده و با فشار به لوله ی رفت وارد میشود و در نتیجه گاز سرماساز متناوبا در حال حرکت بوده و عمل سرماسازی انجام میشود.

 

کارایی کمپرسورها

گاز درون خود را فشرده کرده و به لوله های اپراتور منتقل میکند سپس به کندانسور انتقال داده و به مایع تبدیل می شود که باعث خنک شدن یخچال فریزر می شود.

 

کمپرسور معمولی

بیشتر  کمپرسورها در یخچال های معمولی تک سرعته هستند که بر اساس خاموش و روشن بودن یخچال کار می‌کنند و تنظیمات آن ها در ترموکوبل میباشد، این کمپرسورها در شرایط پیک بار حتی در فصلهای پاییز و زمستان که به سرمای کمتری نیاز است همانند دیگر فصل ها به عملیات خود ادامه می‌دهند.

اکثر کمپرسور های معمولی به جهت پشتیبانی از باز و بسته شدن درب یخچال ساخته شده‌اند زیرا هربار که درب یخچال باز و بسته می‌شود مقداری گرما وارد یخچال می‌شود.

کمپرسور اینورتر

کمپرسورهای اینورتر یخچال طوری طراحی شده اند که نقص های کمپرسور های معمولی را برطرف کنند. این کمپرسورها بسیار شبیه به شتاب دهنده ماشین عمل میکنند، در طول فصل های بهار و تابستان که بار خنک کنندگی بیشتر است  کمپرسور اینورتر با حداکثر ظرفیت خود کار می کند و انرژی بیشتری مصرف می کند و در طول فصلهای پاییز و زمستان که بار سرما کمتر است کمپرسور با قدرت کمتری کار می‌کند و مصرف انرژی کمتری نیز دارد۰

 از معایب کمپرسورهای  اینورتر می‌توان به قیمت بالاتر آنها نسبت به یخچال های معمولی اشاره کرد که  بالاتر بودن کارایی آنها این عیب را می‌پوشاند.

شبکه الکتریکی کمپرسورهای اینورتر نسبت به نوسانات برق بسیار حساس هستند به همین دلیل بهتراست جهت استفاده از دستگاه های اینورتر از محافظ استفاده نمایید

 

 

مقایسه

سرعت: کمپرسور های معمولی در هر زمانی با یک سرعت ثابت به کار خود ادامه می‌دهند اما کمپرسور اینورتر در زمان‌های متفاوت قابلیت کاهش یا افزایش سرعت را دارد.

صدا :کمپرسور های معمولی در حین انجام کار سر و صدای زیادی دارند اما کمپرسور اینورتر بسیار کم صدا تر هستند.

ضریب قدرت:ضریب قدرت در کمپرسورهای معمولی پایین و در کمپرسورهای اینورتر دار بالا است.

مصرف انرژی: کمپرسور های معمولی انرژی و برق بسیار بالا استفاده می‌کنند اما کمپرسورهای اینورتر تا ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش می دهند.

 

نگهداری از کمپرسور

  1. از باز نگهداشتن درب یخچال به مدت طولانی خودداری کنید
  2. اطراف یخچال را تمیز نگه دارید تا گرد و خاک وارد کمپرسور و موتور نشود
  3. در فاصله مناسب نسبت به دیوار قرار دهید
  4. ظرف هایی که حرارت بسیار بالایی دارند را در یخچال نگه ندارید

 

مشکلات کمپرسور ها

سوختن کمپرسور

عمر کمپرسور بسیار زیاد است اما اگر بیش از حداقل ۸ سال کار کند با مشکلات بسیار جدی روبرو خواهد شد.

داغ شدن کمپرسور

داغشدن کمپرسور ها در حد نرمال نشانه‌ی کار کرد آن است اما اگر این داغی از حد طبیعی بیشتر شود باعث سوختن کمپرسور می شود که این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی فن کمپرسور باشد.

آب بندی کمپرسور ها

آب بندی داخلی کمپرسور بعد از چندین سال به طور طبیعی  کیفیت خود را از دست می دهد و به این معناست که دیگر به خوبی نمی تواند پمپاژ کند، اگر روغن از کمپرسور به درون سیستم خارج شود باعث خفه  شدن آن میشود.

گیرپاژ کمپرسور: معمولا در این حالتِ کمپرسور متوقف می شود و دوباره صدای تق تق میدهد این امر می‌تواند در ابتدای عمر دستگاه نیز رخ دهد اما خیلی معمول نیست.

انواع کمپرسور ها : پیستونی - اسکرول -  دورانی

اسکرول : کار این مدل فشرده کردن گاز است که به دو دسته معمولی و اینورتر تقسیم می شود

پیستونی : ظرفیت این کمپرسور بالا می باشد که بزرگترین عیب این محصول حرارت و صدای بسیار بالای آن است با این وجود یکی از بهترین کمپرسور های آب و هوای گرم می باشد

دورانی: این مدل نسبت به پیستونی کم صداتر است، حرارت در این مدل کم و سرمای هوا کمتر است این کمپرسور مناسب آب و هوای شرجی میباشد

بهترین کمپرسورهای پیشنهاد اعتماد کالا

 اگر به دنبال کمپرسور با قیمت پایین و کارایی کم هستید کمپرسور های معمولی بهترین گزینه هستند اما اگر کارایی برای شما حائز اهمیت است کمپرسورهای اینورتردار انتخاب مناسب‌تری می باشند چرا که انرژی کمتری مصرف می کنند.

 

سخن پایانی

در مقاله فوق تفاوت های عمده کمپرسور های معمولی و اینورتر مورد بررسی قرار گرفت . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اعتماد کالا مراجعه کرده و یا با شماره های شرکت تماس حاصل نمایند.

 (یخچال فریزر خود را با مناسب ترین قیمت و کیفیت قابل توجه و گارانتی معتبر از فروشگاه  اینترنتی  اعتماد کالا  تهیه نمایید.)

 

 


 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما
user